Smart je automobilka, ktorá vlastne nikdy nevyzerala vážne. Plastová karoséria dlhá iba dva a pol metra bola opticky vyššia než dlhšia a úsmev na maske chladiča dodával konceptu mierne infantilný charakter. Druhá generácia dospela. Ponúka viac priestoru a dokonca aj batožinový priestor a… aj elektromotor!
Smart ED II je normálne auto:
Sprosto povedané, ale práve to je jeho výhoda. Dve sedadlá, automatická prevodovka a dva pedále, a to je v ostrom protiklade s niektorými konkurenčnými pokusmi o elektromobil, ktoré vyzerajú skôr ako karikatúra auta s narýchlo poskladaným interiérom, čo sa musí po sto kilometroch rozpadnúť.
Batérie sú pod podlahou, o ich existencii teda netušíte, navyše motorový priestor je prázdnejší. Elektromotor nepotrebuje toľko miesta. Sendvičová konštrukcia bola prorocký ťah od konštruktérov. Adaptovať Smart na elektrický pohon nebolo vôbec ťažké. Elektromotor jednoducho namontovali a batérie našli priestor pod podlahou. Zaujímavý je aj fakt, že dané rozmiestnenie zlepšuje rozloženie hmotnosti, a tým aj jazdné vlastnosti…
Napätie bez napätia:
Stačí nasadnúť, naštartovať, šliapnuť na plyn a vyraziť. A užívať si. Ticho. Na počudovanie zrýchlenie elektrického Smartu z nuly na šesťdesiat kilometrov za hodinu trvá šesť sekúnd, čo je identické zrýchlenie, aké majú stotridsaťkoňové autá. Na svedomí to má elektromotor s maximálnym výkonom tridsať kilowattov. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na sto kilometrov za hodinu a oficiálny dojazd predstavuje stotridsať kilometrov. A to je na mesto viac ako dosť. Najmä ak zoberieme do úvahy bežný kilometrový výkon vodiča v meste, ktorý môže jazdiť tak, ako jazdil doteraz na benzínovom. Jediné, čo bude absentovať, je hluk motora. Aj zastávky na pumpe…
Viac sa dočítate v septembrovom čísle mesačníka Brejk.