Tajomstvo nového modelu odhalili v Paríži. Lamborghini Estoque sa postavil pred pozorovateľov. Efekt? Taký, aký má byť. Maximálna spokojnosť, a to aj napriek tomu, že Estoque zatiaľ používa štatút automobilovej štúdie, ktorá sa však prakticky bez zmien zrejme dostane o dva roky do výroby. Espada a Estoque: Štvormiestne Lamborghini nie je ničím výnimočným, skôr naopak. Je to návrat ku koreňom. Úplne prvé Lambo bolo totiž štvormiestne GT, podobne ako Espada, Islero, Jarama či Uracco. To všetko boli pravoverné Gran Turismá s priestorom pre štyroch pasažierov. A riadnou porciou extravagancie.

Proporcie superšportu, výhody sedanu: To je kombinácia, ktorá sa dnes tlačí do popredia u každého výrobcu superšportových automobilov. Ako to už u smotánky býva zvykom, bez kompromisov. Zákazníci chcú kombináciu štvordverovej limuzíny s extrémnym výkonom a s jazdnými vlastnosťami superšportu. Estoque je nádherný. Podobne ako ostatní bratia aj on sa chváli ostrými líniami à-la Reventón. Predný nárazník s troma papuľami na prívod chladiaceho vzduchu kombinuje s ideálne zamračenými prednými svetlometmi a typickou Lambo-LED-diódovou scenériou do tvaru zdvojeného V. Trikolóra musí byť: Talianske národné farby sa stali symbolom športového cítenia majiteľa. Nájdeme ich už aj na niektorých nemeckých modeloch, a to aj napriek tomu, že práve Nemci dlhé roky Talianmi iba opovrhovali. Estoque ukrýva tento symbol na prednom blatníku. Tróni nad odvetrávacím otvorom, ktorý sa intímne ukrýva pod spomínanou trikolórou a chrómovanou lištou. Fascinácia čistými líniami je šokujúca, na aute nenájdete kľučky, spätné zrkadlo si Estoque požičal priamo z vesmírneho raketoplánu. Hranatá lingvistika je nádherná: Milujem hrany, najmä na autách. Vyjadrujú charakter, mužský postoj a sú opticky ľahšie. A Estoque je presne taký. Zadná časť opäť skloňuje aktuálny LED-diódový motív spolu s centrálnym výfukom. Pri pohľade naň si určite neuvedomíte jeho celkovú dĺžku vyše päť! metrov či šírku presahujúcu dva metre. Zrejme preto, lebo je vysoký, respektíve čertovsky nízky, iba čosi vyše jedného metra a tridsiatich centimetrov.

Budúcnosť za volantom: Hrany sa dostali všade. Estoque stavil na dôslednú prezentáciu hrán. Hranaté sú sedadlá, stredová konzola, kaplnka prístrojov a hranatý je dokonca aj volant či ovládacie páčky. Hranaté je jednoducho všetko. A práve táto črta jasne oddeľuje Lambo od všetkých ostatných. Zakladateľ superšportových automobilov totiž odjakživa hrá vlastnú ligu a nemieni sa prispôsobiť ani teraz. Vďaka Pánu Bohu.

Superšport? Áno, samozrejme: Pod kapotou úraduje desaťvalec známy z modelu Gallardo v jeho najnovšej mutácii, s výkonom nie menej ako päťstošesťdesiat koní. Mnohí však špekulujú aj nad inými agregátmi. Pod kapotu sedanu sa chystá nielen dvanásťvalec a osemvalec, ale aj hybridná technológia. Čudujete sa? Ja nie, každý sa totiž musí pripravovať na budúcnosť. Už dnes. Aj Lamborghini Estoque. Apropo, Estoque. Je to označenie meča, ktorým toreador ukončuje súboj v aréne a zabíja býka. Dúfam, že nie ste vegetariáni…

 

 

Facebook Comments