Prekonať dosiahnuteľné a prejsť za hranicu pochopiteľného bol cieľ projektu s označením Bugatti už od začiatku. Výsledok vývoja bol prvý sériovo vyrábaný automobil s maximálnou rýchlosťou presahujúcou hranicu štyristo kilometrov za hodinu. Preto museli byť Nemci nasratí správou o pokoriteľovi spoza veľkej mláky. SSC Ultimate Aero si dovoliť byť rýchlejší…
Posun hraníc myslenia:
Úplne do novej sféry, v ktorej bude veľmi dlho existovať iba on! Nikto iný. Svetový rekord maximálnej rýchlosti prekonali o obscénnych devätnásť kilometrov! Znie to takmer neuveriteľne, ale auto uháňajúce kozmickou
rýchlosťou štyristotridsaťjeden celých sedem desatín kilometra za hodinu má stierače, audiosystém, teda veci, ktoré má ktorékoľvek iné civilné auto! Nechutné, zbytočné, absurdné, ale neuveriteľne vzrušujúce. Ettore by bol hrdý…
Dramatické zmeny na karosérii:
Rekordu bolo podmienené absolútne všetko. Karoséria vďaka použitiu výlučne karbónových panelov zhodila päťdesiat kilogramov, aerodynamika bola kompletne prekopaná. Nasávacie otvory umiestnené na streche auta zmizli, nahradili ich aerodynamické nasávacie otvory integrované do strechy. Pribudol aj mimoriadne účinný, hoci nevkusný kryt motora a dvojitý difúzor do zadnej časti. Prepracovaná musela byť aj predná časť vozidla pre prúdenie vzduchu pri extrémnych rýchlostiach. Vážne extrémnych…
Potencia bez otáznikov:
Alebo si myslíte, že maximálny výkon dosahujúci takmer tisícdvesto koní a planétu zobúdzajúci maximálny krútiaci moment tisícpäťsto newtonmetrov potrebuje komentár? Pridaný výkon jedného Golfu GTi bol potrebný na katapultáž maximálky o vyše dvadsať kilometrov i posunutie akceleračných hodnôt do intergalaktickej dimenzie. Základom ostal osemlitrový šestnásť-valec, dostal však väčšie turbodúchadlá, medzichladiče stlačeného vzduchu a, samozrejme, preprogramovaný manažment motora…
Viac sa dočítate v novembrovom čísle mesačníka Brejk.