Odkiaľ prichádzajú všetky bláznivé nápady? Predsa z Británie. Tam žije dostatok strelených ľudí na to, aby si kúpili superšport, ktorý svojej posádke neposkytuje takmer nič. Samozrejme, okrem toho najpodstatnejšieho – maximálneho výkonu. Anglickí konštruktéri si totiž opäť zavtipkovali na účet svojich klientov. V krajine, kde je dážď čosi ako každodenná nevyhnutnosť, vytvorili automobil, ktorý vystavuje posádku všetkým živlom.

Anorektický dizajn šetrí potrebné kilogramy:

Obnažený rúrkový rám je po novom upravený aj pre nadrozmerné postavy. Je to síce veta komická, ale treba si uvedomiť, že do Atomu sa nesadá, Atom si vodič oblieka. Jednoducho ako nejaký oblek. Formulová predná časť ostala zachovaná, podobne ako aj predné svetlomety s veľkosťou skautskej baterky. Rovnako na tom je aj chvostová časť, ktorá tiež pripomína skôr monopost formuly 1.

Ariel Atom vyrábajú ručne:

To je pochopiteľné, pri toľkých operáciách i ručných zvaroch v ochrannej atmosfére by sa zbláznil nejeden robot. Spektrum nastaviteľných komponentov je mimoriadne široké. Jedinou pevnou charakteristikou je motor a samotné jeho nastavenie. Všetko ostatné si vodič dokáže nastaviť podľa vlastných želaní. Vodič sa tak môže pokojne vžiť do roly Michaela Schumachera. Nastaviť sa dajú totiž nielen tlmiče, ale aj rozdelenie brzdného účinku medzi nápravy či pedálová skupina. Skrátka všetko podľa predstáv vodiča, či skôr pilota.                                                             

Ariel Atom nemá interiér:

Ak za interiér nepovažujete koryto ohradené duralovým rámom. Okoloidúci vám budú vidieť všetko. Brušisko, tenké nohy, spodnú bielizeň spolujazdkyne v sukni či nasprostastý úsmev vodiča, ktorý sa vrátil do svojich detských rokov.Na druhej strane prezentuje Ariel Atom jazdnú nirvánu pre každého, kto vyznáva hardcorový štýl jazdy.  Volant, prevodová páka a pedále a mimoriadne úsporne navrhnutý prístrojový panel. To je všetko. Žiadne autorádio či navigačný systém. Iba jazda. Pekelná.

Donorom agregátu je Honda Civic Type R:

Konštruktéri totiž stavili na osvedčenú techniku japonskej automobilky. Nemenili na nej prakticky nič, teda ak nerátame inštaláciu turbodúchadla, ktoré katapultuje výkon Atomu na hranicu tristo koní. Motor, prevodovka sú inak sériové.

Ariel Atom totiž nejazdí, on strieľa!

Nie je to automobil, ale nástroj štastia. Akcelerácia na stokilometrovú rýchlosť sa totiž pohybuje za hranicou bežného chápania motoristu. Pomerne nenápadné žihadlo katapultuje vodiča na stovku v priebehu troch sekúnd. Ak si chcete znetvoriť tvár, pokojne pokračujte až na hranicu dvestoštyridsať kilometrov za hodinu. Prúd vzduchu vám na tvári spoľahlivo vykreslí skutočné množstvo podkožného tuku, ktorý vám spolu s kožou vyhrnie až kdesi k ušiam. Dôvodov na kúpu Atomu je niekoľko. Bezprostredná radosť z jazdy, zrýchlenie na úrovni motorky a mimoriadna pružnosť. A ešte možno aj fakt, že na tej motorke by ste s tým bachorom vyzerali už skutočne komicky.

Facebook Comments