Rusi majú radi brutalitu, drámy, radi ukazujú všetko všetkým a ak to situácia umožňuje, siahnu po drahšom riešení. Presne v duchu tohto životného postoja predstavil Nikolaj Fomenko prvý ruský supercar. Kto je Nikolaj Fomenko? Vy to neviete? Multitalent. Populárny spevák, televízny a divadelný herec a vo zvyšnom čase aj automobilový pretekár, šampión triedy FIA N-GT. Tvrdí, že počas svojej kariéry nazbieral dostatok skúseností pre konštrukciu superšportov…

 

Rusi nemajú radi jednoduché riešenie:

Podobne ako prakticky všetky ich automobily ani Marussia nemá okrem mena veľa ruskej originality. Vlastne má. Jednu jedinú. Dizajn. To, ako vyzerá, je dielom ruských dizajnérov. Používa všetky prvky supercarov, napriek tomu dokáže byť originálna. Áno, nechýbajú nasávacie i odvetrávacie otvory, nájdeme aj spätné zrkadlá na stopkách a nechýba ani dvojfarebná karoséria. To všetko majú aj ostatní, ale Marussiu s konkurenciou nepomýlite…
Prvý hybridný supercar? Možno je to z núdze cnosť, možno je to zámer. Pred zadnou nápravou totiž nájdeme známy triapollitrový šesťvalec z Nissanu 350Z s maximálnym výkonom takmer tristo koní. To je síce na označenie supercaru zdanlivo málo, na druhej strane pohotovostná hmotnosť automobilu nepresahuje jednu tonu a motoru asistuje aj elektromotor. Jeho výkon je však tajomstvom, rovnako ako aj jeho presné miesto pod kapotou…

 

 

Parametre blaženosti sú priemerné:

Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť trvá menej ako päť sekúnd a maximálna rýchlosť by mala presahovať dvestopäťdesiat kilometrov za hodinu. Rovnako aj jazdné vlastnosti zrejme dlho ostanú záhadou, i keď adoptovaný podvozok si zrejme so spomínanou porciou výkonu poľahky poradí…

 

 

Viac sa dočítate v aprílovom čísle mesačníka Brejk.

Facebook Comments