Deklarácia výrobcu v prípade tejto štúdie je celkom jednoznačná. BMW M1 Hommage je poctou historickej predlohe, ktorá sa nikdy nebude vyrábať. Nedajme sa však oklamať. Audi má R8, Mercedes udivuje modelom SLR. Myslíte si, že BMW na to nemieni reagovať? Jednoducho musí.

Dizajn sprostredkuje takmer dokonalé reminiscencie:

Fanúšikovia pôvodného modelu mohli pri predstavení prežiť po tridsiatich rokoch opäť vzrušenie z tvarov tohto revolučného superšportu. Hrany sedemdesiatych rokov ožili v takmer identickej podobe aj na štúdii. Tá pridala korenistý jazyk v podobe nutnej agresie v rámci tejto automobilovej triedy. Do boja sa tak môže postaviť nielen proti svojim krajanom, ale aj talianskej šľachte, ktorú reprezentuje Lamborghini a Ferrari.

Oranžovočervená metalíza zaútočí v pravej chvíli:

A dokáže meniť aj farebný odtieň v závislosti od uhla dopadu svetla. Ak sa na znovuzrodené BMW M1 pozriete z ktorejkoľvek strany, pochopíte, prečo dizajnér nemusel nič meniť, stačilo iba zvýrazniť športové línie.  Detaily, ako napríklad znak na zadnej kapote či odvetrávacie otvory na prednej aj zadnej kapote a aerodynamické lamely na zadnom okne, sú jednoznačnými indíciami umiestnenia motora i samotného poslania automobilu. Celkové línie prakticky zodpovedajú pôvodnej M1, rázvor osí kolies je však väčší. Iba svetlomety nie sú výklopné, ale integrované do čelnej masky s neodmysliteľnými „ľadvinami“ na maske chladiča.

Najkrajší detail sú disky kolies:

S vyfrézovaným dizajnom predstavujú dokonalú repliku, ktorá by sa mohla objaviť aj na sériových modeloch. To však zrejme bude v nasledujúcich rokoch jediný prvok, ktorý sa objaví v sériovej produkcii.

Krivky interiéru sú zahalené:

Dnes mimoriadne obľúbený teasing použili aj v prípade automobilovej štúdie. Dôležité je vzrušenie z exteriéru, interiér sa odhalí iba v prípade zamýš-ľanej, no zatiaľ nepotvrdenej sériovej inkarnácie. To je zákon napínania a mieni ho použiť aj BMW. Aj napriek tomu však BMW M1 dodrží zákony superšportových automobilov a svoje vnútro ponúkne iba dvom pasažierom.

Technika pod kapotou ostala utajená:

Motor však musí byť umiestnený v strede. Pôvodný výkon triapollitrového radového šesťvalca mal rovných dvestosedemdesiatsedem koní. To je vzhľadom na dnešné pomery pomerne málo, pôvodné BMW M1 však ťažilo predovšetkým z nízkej hmotnosti. Jednotlivé panely boli vyrobené z plastu. BMW M1 predbehlo svoju dobu, a zrejme preto ostalo zákazníkmi nepochopené.

BMW M1 Hommage je poďakovaním:

Dvom tvorcom. Paulovi Bracqovi, ktorý navrhol BMW Turbo, a Giugarovi, ktorý je zodpovedný za tvary pôvodného BMW M1. Nádeje na sériovú výrobu rozhodne sú, na druhej strane aj oddelenie BMW M GmbH musí zarábať. Hoci v tomto prípade by bolo dobré, ak by zvíťazilo srdce nad rozumom.

Facebook Comments