Bol prvým automobilom, ktorý mal protiblokovací systém ABS, airbagy alebo napríklad aktívny tempomat. Samozrejme, maximalistická technika bola vždy iba sprievodným javom vrcholnej prestíže a reprezentačných úloh.

Impozantný vzhľad diktuje rešpekt aj úctu: Dizajn triedy S odjakživa priťahoval žiadostivé pohľady okoloidúcich aj miernu závisť slabších pováh. Prirodzenú autoritu diktuje každý detail. Svalnaté blatníky ukrývajú rozmer medzi nimi. Dĺžka presahuje hranicu piatich metrov. Mohutné predné svetlomety sú nositeľmi aktuálnej špičkovej osvetľovacej techniky. Krásu limuzíny vyzdvihuje bočná línia s dvojicou dvier. Mimochodom, tie zadné sú dlhšie než predné. Ich otvorenie ponúka vstup do sveta automobilov s osobným šoférom.

Väčšinu popularity si užije pasažier na zadných sedadlách: Niet sa čo čudovať, k dispozícii má kráľovský priestor či zadné sedadlá nastaviteľné vo všetkých smeroch. Aj pre vodiča je vyhradené maximum komfortu vrátane vo všetkých smeroch nastaviteľných sedadiel s odvetrávacou aj masážnou funkciou. Prehľadne a štýlovo je usporiadaná aj palubná doska. Rozmerným kruhovým prístrojom sekunduje obrazovka. Okrem autorádia a navigácie zobrazuje aj konfiguráciu podvozka či iných nastavení. Prakticky každý vodič bez ohľadu na vek bude vedieť ovládať triedu S. Aplikáciu moderných technológií totiž zvláda reprezentatívny Mercedes na rozdiel od konkurencie s prehľadom. Klavír spínačov na palubnej doske umožňuje ovládať klimatizáciu. Aj ostatné štandardné funkcie sa môžu ovládať prostredníctvom gombíkov.

Špičková technológia upokojuje: Zatiaľ sa ešte nikdy automobil nestaral o pasažierov tak, ako aktuálna generácia najluxusnejšieho Mercedesa. Ideálnu pozíciu voliča automatickej prevodovky oceníte pri parkovaní. Vmieste, kde sa predtým nachádzala, nájdeme otočný ovládač systému Command i nenápadnú, no o to praktickejšiu klávesnicu zabudovaného telefónu. Pasažierov upokojí aj systém Pre Safe, ktorý v prípade kolízie automaticky nastaví sedadlá, uzavrie okná a uvedie do pohotovosti systémy pasívnej bezpečnosti. A stihne to doslova za pár stotín sekundy.

Jazda v inej dimenzii: Naštartovanie nepočuť, poloha D vkĺzne na voliči poľahky. Jemne stláčam plynový pedál, auto začína rolovať. U iných automobilov bežná vec, v triede S rituál. Pocity výnimočnosti zabezpečí aj extrémny potenciál pod kapotou. Výkon takmer päťapollitrového osemvalca atakuje hranicu štyristo koní, zrýchlenie z nuly na sto v priebehu piatich sekúnd je reprezentačná samozrejmosť. Podobne ako obmedzenie maximálnej rýchlosti na dvestopäťdesiat kilometrov za hodinu. Ani priemerná spotreba nevybočuje z bežných limitov. Pri normálnom narábaní s plynom sa pohybuje na hranici trinástich litrov, dynamika na plynovom pedáli však dokáže pridať aj ďalších päť litrov. To je však celkom nepodstatné.

Podvozok a brzdy popierajú hmotnosť: Odporúčam nastavenie C definujúce zamatové odfiltrovanie nerovností. Prirovnať ho možno iba k lietajúcemu kobercu. Ľahkosť, s akou prekonáva trieda S nerovnosti, nemá v rámci automobilovej kategórie obdobu. Brzdy reagujúce okamžite bez náznakov vädnutia a agilita v zákrutách sa doslova vysmievajú pohotovostnej hmotnosti na úrovni rovných dvoch ton. Svojimi vlastnosťami deklasuje dokonca aj mnohé menšie automobily.

Dotyky s dokonalosťou: Prakticky každá generácia triedy S sa pohybuje v tesnej blízkosti dokonalosti. Po všetkých stránkach. Prakticky v každej oblasti sa Mercedes snaží definovať novú latku perfekcie a svojich pasažierov rozmaznáva dávkou komfortu, ktorá zakaždým objaví nový horizont. Prakticky každý, kto sa zviezol v Mercedese triedy S, vám potvrdí pravdivosť známeho sloganu: Iba Mercedes môže byť Mercedes.

 

Mercedes S 500 L

Objem: 5 461 cm3
Max. výkon: 285 kW/388 k/6 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 530 Nm/2 800 ot./min.
Max. rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,4 s
Kombinovaná spotreba: 14,5 l/100 km
Cena: vyše 3 334 720 Sk

 

Foto: uae.yallamotor.com

Facebook Comments