Tu zaplesá srdce každého milovníka výtvarného umenia i kvalitnej gastronómie. Fascinujúco vytvorený interiér vás doslova vábi nazrieť sem počas prechádzky bratislavskou Zámockou ulicou. Nazrieť do reštaurácie Chagall. Meno jej dal bielorusko-francúzsky maliar Marc Chagall, ktorého tvorbu tu môžete obdivovať. Kúzelné fantázie s lietajúcimi ľuďmi i zvieratami sa tu snúbia s prvkami secesie. „Mojím pôvodným zámerom bolo vytvoriť reštauráciu, ktorá by vzdávala úctu tradícii a zároveň reflektovala moderné trendy a potreby zákazníka. Interiér a atmo-sféra sú riešené tak, aby optimálne dopĺňali kulinárske zážitky našich hostí a aby sa každý návštevník cítil útulne a príjemne ako doma v obývačke, nie ako v hypermodernej márnici,“ hovorí autor interiéru David Polák.

Načúvať hosťom:

Reštaurácia Chagall je úchvatná nielen vizuálne, chcú prehovoriť najmä do bratislavskej gastronómie. Nesmerujú k turistickým klientom, ide im o oživenie tradície, ktorá je možno v kóme. „Chagall ponúka ten druh servisu a kuchyne, ktorá bola v Bratislave veľmi populárna najmä v 60. a 70. rokoch minulého storočia, keď gastronómia v Česko-Slovensku zažívala svoj vrchol,“ hovorí manažer reštaurácie Ladislav Polák s tým, že chcú osloviť najmä tých, čo hľadajú kvalitu, nie nejakú špecifickú výnimočnosť. „Kvalitu prípravy jedál, surovín i poskytovaného servisu,“ dodáva Polák. A servis vám tu naozaj vyrazí dych, v dobrom zmysle slova. Privítanie, ochotná a diskrétna obsluha, ktorá načúva hosťom a dokáže splniť  aj špecifické želanie. Bezlepková diéta či det-ské kašičky? Žiadny problém. Ako prvá reštaurácia na Slovensku má Chagall jedálny lístok v Braillovom písme. Jedálny lístok tvorí kombinácia bratislavskej kuchyne, ako aj kuchyne národností, ktoré tu žijú či žili, s modernou gastronómiou. Radi by nadviazali aj na tradíciu víkendového rodinného menu. „Veď to bola súčasť kultúry, kultúry v gastronómii. Deti sa učili, ako sa treba spoločensky správať, nadväzovali sa kontakty a šetril čas,“ hovorí Polák. A pridáva aj svoju filozofiu vzťahu zákazník-čašník. „Chcem, aby u nás fungovalo medzi zákazníkom a čašníkom partnerstvo. Aby sa hosť k nám už dopredu tešil, tak ako sa teší na dobrý film. Takisto aj čašník sa bude tešiť, že prišiel dobrý hosť.“ Dobre sa budete cítiť na tomto útulnom mieste, kde vaše chuťové poháriky zaručene pookrejú…

 

 

Viac sa dočítate v septembrovom čísle mesačníka brejk.

Facebook Comments