Prakticky všetky maličkosti sú prešpikované kultovými prvkami, každá strana automobilu dýcha históriou.

Clubman mieri na špicu lifestylových kombi:

Celkom príjemnú schizofréniu spôsobuje karoséria pri pohľade z jednotlivých strán. Kým tá ľavá ponúka scenériu trojdverového kombi, pravá vás šokuje dvojicou dvier otvárajúcich sa protismerne. Práve tento technický detail uľahčuje nastupovanie na zadné sedadlá. Tie tentoraz poskytujú dostatok priestoru aj pre dospelých. Aby toho nebolo málo, zadná dvojica dvier sa otvára do bokov, čím vytvára priam neopakovateľnú atmosféru šesťdesiatych rokov.

Štvormetrová dĺžka myslí na všetko:

Konečne sa osobnosť Mini spája aj s údajmi na každodenné využitie. Dátovo-objemovú exkurziu začíname v batožinovom priestore, ktorý má k dispozícii vyše dvestošesťdesiat litrov. Klasickými priestorovými trikmi sa majiteľ dostane na hodnotu takmer rovných tisíc litrov. Oveľa viac dôvodov na úsmev bude mať štvorica cestujúcich. Nárast vonkajších rozmerov sa totiž najviac dotkol priestoru na nohy zadných cestujúcich. Najväčšie Mini tak môže poškuľovať aj po rodinných povinnostiach a ostáva pritom plne na poli fenoménu automobilového priemyslu.

Nádherné retro vyžaruje v interiéri:

Na svoje si prídu obe pohlavia. Chlapi pochvália gigantický rýchlomer, stredovú retrokonzolu s páčkovými ovládačmi. Ženy zareagujú na meniteľnú farbu osvetlenia v interiéri či množstvo ligotavých, lakovaných a chrómovaných prvkov. Dizajnéri nezabudli ani na samo logo automobilky na ovládači automatickej klimatizácie. Históriu citujú aj predné sedadlá s výrazne britským štýlom. Jednoducho Mini.

Široký úsmev zostal na tvári vodiča:

Môže za to verzia Cooper S. Pod mimoriadne krátkou prednou kapotou totiž motoru pomáha aj turbodúchadlo. Výsledkom životodarnej symbiózy je rovných stosedemdesiatpäť koní, sedemsekundové zrýchlenie na stokilometrovú rýchlosť či „maximálka“ na úrovni dvestodvadsaťštyri kilometrov za hodinu. Kombinovaná spotreba čosi málo vyše šiestich litrov pritom ostáva na úrovni rodinného rozpočtu.

Aj Mini Clubman má motokáry v génoch:

Nárastu vonkajších rozmerov sa vôbec netreba báť. Verzia Clubman je rovnako agilná ako jej súrodenci. Dokonca možno pokojne povedať, že je v zákrutách o čosi istejšia. Osobne si myslím, že ani nepotrebuje stabilizačný systém či iné elektronické pomôcky. Naopak priam vyžaduje mladého šoféra užívajúceho si každú zákrutu, rovinku či rozbiehanie sa na zelenú. Všetky kategórie zvláda Clubman na jednotku. Osobitnú pochvalu si odnáša za čulosť v mestskej premávke. Práve tam sa Mini cíti ako ryba vo vode.

Kráľ divokých večierkov:

Zrejme posledná, no pravdepodobne najčastejšie využívaná vlastnosť predĺženého modelu bude jeho netradičnosť. Práve ona ideálne pasuje do scenára divokých večierkov, zábavy či predvádzania sa. Mini Clubman je skrátka režisér nočného života každého veľkomesta.

 

 

Facebook Comments