Filozofia špeciálnych edícií automobilových modelov je celkom jasná. Každému zákazníkovi ponúknuť presne to, čo ho vystihuje. Aj preto sa Gallardo Superleggera vzdáva zbytočných kilogramov. Diabol ukrytý pod zadnou kapotou sa totiž chystá zaútočiť predovšetkým na okruhu.

Zbytočné kilogramy musia ustúpiť: Puristická verzia si obliekla tajomný sivý kabát. Ten sa prispôsobil v prvom rade bohatej aplikácii najľahšieho a zároveň najpevnejšieho materiálu – karbónu. Zmenila sa aj predná časť. Získala trocha viac agresivity, na pokoji vás nenechajú ani čierne pásy. Prirodzene na bočných dverách nechýba ani retronápis Superleggera.

Masívne detaily chrlia kilowatty: Devätnásťpalcové, pätnásťlúčové horčíkové disky kolies ukrývajú brzdové kotúče extrémnych rozmerov. Pevný spojler na zadnej kapote a integrovaný difúzor v zadnom nárazníku sa stará o potrebný prítlak zadnej nápravy pri extrémnych rýchlostiach. Výraz extrémny je však vyhradený najmä pre bohatú aplikáciu karbónu.

Oslava karbónu sa nekončí na karosérii: Kapota, podvozkové časti, difúzor, spätné zrkadlá a obklady interiéru. To všetko je z karbónu. Niektoré sklá nahradil polykarbonát. Výsledkom je ušetrených rovných sto kilogramov. Ani luxusom však Gallardo Superleggera rozhodne nešetrí. Čalúnenie kompletného interiéru Alcantarou je prirodzenou súčasťou sveta exkluzivity. Zoznam špičkových materiálov ešte dopĺňa leštený hliník. Nič viac. Superleggera je v prvom rade o špičkovej jazde. Výkon päťstotridsať koní má tentoraz do činenia s hmotnosťou tisíctristotridsať kilogramov. Motor odovzdáva svoj maximálny výkon až za hranicou osemtisíc otáčok za minútu! Zvuk motora v danej oblasti všetci fanúšikovia bez váhania označia za orgazmický. Poteší skutočne všetkých vrátane ochrancov prírody. Desaťvalcový agregát totiž spĺňa aj tie najprísnejšie emisné normy.

Enormnej porcii výkonu sa prispôsobil aj podvozok:. Špeciálne tlmiče pruženia či pneumatiky Pirelli Corsa určené pre motoristický šport. Utvrdiť vás môže každá akcelerácia. Magickú stovku zotne Superleggera za menej ako štyri sekundy. Vodič má k dispozícii robotizovanú manuálnu prevodovku s radiacimi páčkami za volantom.

Špeciálnu sériu okorenili aj štyri výrazné farby: Žltá Midas Yellow, korenistá oranžová Borealis Orange, tajomná sivá Telesto Gray a imidžová čierna Noctis Black. Okruhové priority kopíruje aj zoznam príplatkových prvkov. Je ich výrazne menej ako v prípade sériového Gallarda. Zákazníci si však môžu objednať multimediálny systém s meničom na šesť diskov, parkovaciu kameru uľahčujúcu parkovacie manévre. A ak sa vám máli aplikácia karbónu, môžete si objednať dodatočnú súpravu karbónových prvkov do interiéru. Skutoční pretekári môžu siahnuť aj po štvorbodových pásoch či rúrkovom priestorovom ráme a v neposlednom rade si môžete objednať aj, ako inak, karbónové brzdy.

Lamborghini Gallardo Superleggera

Objem: 4 961 cm3
Max. výkon: 390 kW/530 k/8 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 510 Nm/4 250 ot./min.
Max. rýchlosť: 315 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 3,8 s 
Kombinovaná spotreba: 17 l/100 km
Cena: zatiaľ nie je stanovená

Facebook Comments