Prečo je Lancia Stratos legenda? Úprimne povedané, lebo ľudia nemali možnosť objednať si ju, jazdiť na nej, zabiť sa v nej, prípadne vidieť ju zhorieť. Mohli obdivovať iba jej krásu a úspechy. Lancia Stratos totiž bola určená výlučne na rely. A tam bola najlepšia. Vyhrala majstrovstvá sveta v rely trikrát za sebou. A výrobca navyše podráždil verejnosť päťsto exemplármi Stratosov, ktoré sa dnes predávajú za stotisíc eur a viac…
Vyrobili iba jeden kus: Vlastne ide o ďalší splnený sen. Otec a syn Stoschekovci sa rozhodli, že si takto naplnia svoje predstavy. S receptom na reinkarnáciu legendy menom Stratos. A najväčšie skúsenosti so stavbou superšportov majú u Pininfarinu. Cieľom projektu bol moderný Stratos s čo najväčšou podobou s originálom…
Vnútornosti sú od Ferrari:
Je smutné, že na podobný recept nemys-lel samotný výrobca. V koncerne Fiat totiž majú dostatok modelov, ktoré by mohli slúžiť ako základ na budúce modely. V danom prípade sa takmer pod identickým kabátom Lancie Stratos ukrýva Ferrari F430 Scuderia. Nadopovaný osemvalec tak produkuje nie menej ako päťstodesať koní. Navyše u Pininfarninu obliekli nový Stratos kompletne do karbónu. Nový Stratos neváži viac ako tisícdvestopäťdesiat kilogramov, čo je o sto kilogramov menej ako donor…
Pininfarina sa nemýli:
A v prípade Stratosu sa ani nemusel. Jeho vzkriesenie znamená aj oživenie erotických kriviek zo sedemdesiatych rokov so všetkými záhybmi, ktoré k tomu patria. Proti sebe otvárajúcej sa prednej a zadnej kapoty vytvárajú siluetu, akú už dnes nevidíme, podobne ako výklopné svetlá sú už minulosť, miesto nich nájdete kosoštvorcové svetlomety à la Lamborghini Gallardo. To je však úplne jedno, veď novodobý Stratos vyzerá aj napriek tomu úžasne…
Súťažné gény aj v interiéri:
Miesto na odkladanie prilby, škrupinové sedadlá, šesťbodové bezpečnos-tné pásy aj integrovaný ochranný oblúk sú najväčšie tromfy interiéru. Je čisto súťažný, kožu, svetlú farbu či automatickú klimatizáciu tu nehľadajte. Iba niekoľko prvkov je čalúnených brúsenou kožou a aj prístrojový panel takmer zodpovedá historickému originálu…
Viac sa dočítate v októbrovom čísle mesačníka Brejk.