Šaty robia človeka, dizajn a disky kolies zasa auto. A tak to bolo odjakživa. Dizajnérska striedmosť prináša síce väčšiu odolnosť proti času, na druhej strane atraktívne tvary zaručujú prakticky okamžitý úspech. Dizajnéri Mazdy 3 konečne nabrali odvahu a infikovali kompaktný model génmi väčšieho radu Mazdy 6. A urobili dobre!

Mazda 3 je najkrajšia vo vyhotovení sedan:

Vieme, hatchback vždy bol a bude praktickejší, na druhej strane proporcie sedanu sú klasické a nadčasové. Podobnosť s väčším bratom prináša niekoľko výhod. V prvom rade je to nárast imidžu a v druhom rade vyjadrenie klasického zmýšľania vodiča.Modelový rad 3 je celosvetový bestseller automobilky Mazda. Daný fakt zrkadlí práve rozrehotaná maska chladiča, ideálne doplnená prednými svetlometmi, imitáciou nasávacích otvorov pre predné brzdy.

Bočná línia je klasická:

Tam nehľadajte žiadne výstrelky, sedan má byť totiž elegantný. Negatívny sklon zadného skla je azda jediná avantgarda inak mimoriadne čistej bočnej línie. Zadná časť opäť imituje väčšieho brata. Svetlami, zadným nárazníkom i celkovými líniami. Za nimi sa ukrýva štyristotridsať litrov využiteľného priestoru s jediným obmedzením. A tým je veko batožinového priestoru.

Klasika zvonka, klasika vnú-tri:

Aj tu stavil výrobca na kartu istoty. Opäť žiadne výstrelky, ak nerátame vystúpené prístroje či oblúk pozdĺž celej palubnej dosky. Stredová konzola s klimatizáciou, kožou obšitý multifunkčný volant a niekoľko strieborne lakovaných prvkov tvorí scenériu spokojnosti vodiča. K dispozícii je aj dostatok priestoru, pravda v prípade, že nemeriate viac ako stoosemdesiat centimetrov. Priestorové pomery na zadných sedadlách patria k tým lepším v rámci kompaktnej triedy, štvorica pasažierov absolvuje pohodlne aj dlhšiu dovolenkovú cestu.

Pod kapotou úraduje potentný turbodiesel:

Z nášho pohľadu ideálna pohonná jednotka. Vodičovi poskytne sýtych stopäťdesiat koní, podporených tristošesťdesiatimi newtonmetrami krútiaceho momentu. A to je už riadny dôvod na úsmev.Šprint na stovku zvládne za menej ako deväť sekún a maximálna rýchlosť prekračuje hranicu dvesto kilometrov za hodinu. Doplnkový údaj v prípade naftového motora je celkom logicky priemerná spotreba. Príjemné prekvapenie vzhľadom na zdvihový objem motora je šesť litrov priemernej spotreby v mestskej premávke. Mimo mesta klesá apetít motora o jeden liter nižšie a ani v prípade diaľničného tempa nemusíte siahať oveľa hlbšie do vrecka.

Úsmev vodiča má na svedomí najmä podvozok:

Mimoriadne dobre čitateľný i príjemne reagujúci. Poskytuje maximum jazdnej rozkoše, akú môže poskytnúť pohon predných kolies. Pri správnom narábaní s plynom dokáže byť aj jemne pretáčavá, no zároveň kontrolovateľná. Mazda 3 totiž používa podvozok z Fordu Focus už niekoľko rokov bez väčších zmien. Je totiž taký dokonalý, že ho netreba nijako zvlášť upravovať.A to je iba jedna pozitívna stránka podvozka. Je totiž nielen športový, ale zároveň komfortný, jednoducho presne taký, aký potrebujete pri používaní auta na každý deň.

Mazda 3 pomaly vyzlieka pečať nevýrazneho auta:

Naopak získava atraktivitu a pomaly sa posúva v rebríčku obľúbenosti aj u európskeho zákazníka. A to je dobré, lebo rebríček spoľahlivosti je v rámci triedy už roky okupovaný práve Mazdou 3. A to je opäť jeden dôvod na úsmev…

Facebook Comments