K automobilovým značkám ako Ferrari, Lamborghini, Aston Martin by sme mohli pokojne priradiť aj Caterham. Až na jednu maličkosť. A to je fakt, že nemôžeme. A to aj napriek tomu, že v ponuke firmy nájdeme modely, ktoré v prípade pomeru výkonu k samotnej hmotnosti auta porazia aj superkultové Bugatti Veyon či iné superšporty. Takže kde sa stala chyba?
Začnime od začiatku. Roku 1973, keď sa firma Caterham Cars, díler Lotusu 7, dozvedela o zastavení produkcie legendárne jednoduchého športiaka Lotus 7 a rozhodla sa pokračovať v jeho výrobe. Tu môžeme príbeh strihnúť, lebo za posledných štyridsať rokov sa takmer nič nezmenilo. Našťastie, veď vďaka Caterhamu máme možnosť  ochutnať vysoký výkon v podaní bez filtrácie gigabajtov silikónu a procesorov, ktoré sa postavia medzi vašu pravú nohu a poháňané kolesá…
 

Bohviečo to nie je, poviete si za volantom Caterhamu Roadsport:

Kde je sila, kde je zrýchlenie pod hranicou šiestich sekúnd? Kde je sľubovaný zážitok? Počiatočné sklamanie vyplýva z toho, že preraďujete, keď vám to naznačia uši či vibrácie sedadla. To je však optický klam. Preraďujte až vtedy, keď z vám z uší vyteká krv, keď sa vám trasie členok na plyne, jednoducho vtedy, keď sa už pohybujete ďaleko za hranicou vašej akustickej tolerancie, na ktorú ste zvyknutí vo svojich koženo-plastových a výrazne odfiltrovaných plechových áut. Až potom zistíte, kde sa skrýva výkon, kde sa nachádzajú zážitky, kde je skutočný jazdný zážitok. Prácu zavesenia kolies vidíte a cítite, predným kolesom môžete veselo triafať bielu čiaru a aj ju na milimeter trafíte a máte z toho radosť. Autá ako Caterham považujete za svoje predĺženie ruky či nohy, no v skutočnosti  sa stávate jeho riadiacou jednotkou, jeho organickou súčasťou…

 

Viac sa dočítate v septembrovom čísle mesačníka Brejk.
 

Facebook Comments