Dánsky dizajn, dánsky motor, dánska karoséria a miestenka do prvej ligy absolútnej športovej smotánky. Dáni si zrejme odskočili do Holandska po materiál pri navrhovaní nového vozidla. Zenvo ST1 totiž chce zosadiť z trónu superdrahé Bugatti Veyron.

Agresia, hrany, nasávacie a odvetrávacie otvory:

To je zoznam dizajnérskych čŕt diabla. Zenvo sa nehanbí vystavovať na obdiv. Hranaté tvary poskytnú potrebnú dávku agresie, bez ktorej by ste si Zenvo zrejme ani nevšimli. Čelná plocha mimoriadne nízkeho superšportu je vystrihnutá z apokalyptických predstáv zničeného sveta.
Bočná línia s nechutne zvýraznenými nasávacími otvormi na bokoch karosérie nijako nezaostáva za sľubne pôsobiacou prednou časťou. A identickú porciu aerodynamických prvkov ponúka aj zadná časť. Výrazný spojler, integrovaný difúzor, opäť hrany i netradične umiestnená dvojica koncoviek výfuku a neodmysliteľné devätnásť- a dvadsaťpalcové disky kolies s adekvátne nízkoprofilovými a širokými pneumatikami. Diabol, ktorý nešetrí komfortom: Cestujúci sa môžu tešiť na dvojzónovú klimatizáciu, elektrifikáciu všetkých funkcií či bezkľúčové štartovanie a k dispozícii je aj dvojica airbagov. Ktovie prečo, veď nehodu za hranicou tristokilometrovej rýchlosti už nemáte šancu prežiť. To, čo z vás ostane, pokojne naložíte do stotridsať-litrového batožinového priestoru.

Môžete použiť kompresor alebo turbodúchadlo:

Prípadne oboje, ako v prípade Zenva ST1. Konštruktéri stavili na mimoriadne jednoduchú konštrukciu osemvalca iba s dvoma ventilmi na jeden valec. Porciu diabolského výkonu zabezpečujú elementárne súčasti výkonovej kúry. Základnú tézu: Objem ničím nenahradíš! – dokazuje vyše sedemlitrový zdvihový objem. Konštruktéri navyše siahli po oboch možnostiach prepĺňania. Pod kapotou nájdeme dvojstupňové prepĺňanie, pričom v danom prípade šliape kompresor aj turbodúchadlo na plný výkon.

Výsledkom je abnormálny výkon výrazne presahujúci hranicu tisíc koní:

Na zadnú nápravu smeruje nie menej ako tisícstoštyri koní a krútiaci moment dosahuje takmer neuveriteľných tisícpäťsto newtonmetrov. S touto šialenou kombináciou si navyše vodič musí poradiť celkom sám. K dispozícii je spomínaný motor, manuálna šesťstupňová prevodovka. Nič viac. Jediné, čo mu pomáha, je samosvorný diferenciál. Žiadna elektronika, žiadny stabilizačný systém. Úžasné, nie? Zenvo ST1 nie je pre žiadne trasorítky, ktoré sa to boja osoliť aj na rovinke.

Jeden kôň na jeden kilogram:

Presnejšie takmer. Použitie superľahkých a kompozitných materiálov umožnilo konštruktérom udržať pohotovostnú hmotnosť na úrovni tisíctristo kilogramov. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť je minulosť v priebehu troch sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená. Na tristosedemdesiatpäť kilometrov za hodinu. To je zároveň odpoveď na smelé plány na zosadenie Veyronu z trónu superšportov. Zenvo ST1 je diabolsky rýchle, ale… Nemá kompletný arzenál na prekonanie technologického šperku z Molsheimu.

Pätnásť a dosť:

To je celkový počet vyrobených kusov, ktoré konštruktéri plánujú vyrobiť. Samozrejme, každý kus je prispôsobený individuálnym požiadavkám majiteľa. Čalúnením počnúc a keramickými brzdami končiac. Takže zrejme nielen výkon, ale aj cena budú veľmi podobné cene dnes už kultového Bugatti. Zenvo ST1 však bude solitér, ktorý bude mať po rokoch možno aj vyššiu hodnotu. Bude rarita, hoci osobne si myslím, že najväčšie prekvapenie bude, ak ho vodič dokáže vôbec udržať na ceste…

Facebook Comments