Imidž je dnes čosi ako zaklínadlo. Najlepšie je, ak ho máte viac, ako váš najbližší sused. Poznáte to, viac peňazí, krajšia žena, lepšie, čiže väčšie auto. Navyše vďaka technike naftových motorov dokážu aj väčšie automobily poskytnúť potrebnú dávku dynamiky. A to je presne aj recept Hyundai ix55, za oceánom známeho ako Hyundai Veracruz.

Konzervatívny kabát s adekvátnymi rozmermi:

Dĺžka takmer päť metrov neútočí skoro so žiadnymi efektmi. Je to jednoducho uhladené SUV. Teda ak nerátame dvojfarebnú karosériu, ktorá prezrádza ťažiskový severo-americký trh. Charakteristika konzervatívneho prístupu sa v prípade dizajnu spolieha na osvedčené triky v podobe nadutých blatníkov, xenónových re-flektorov, LED diódovej scenérie zadných skupinových svetiel či dvojice koncoviek výfuku. Jednoducho prémiové zameranie zaväzuje a tvorcovia v danom prípade nenechali nič na náhodu, či skôr na experiment.

Sedem statočných vnútri:

Celková prepravná kapacita modelu ix55 je až sedem osôb. Zadné sklápateľné sedadlá síce uberajú z batožinového priestoru, využiť ich zrejme nevyužijete nikdy, ale budete sa môcť opäť niečím pýšiť. Aj napriek tomu je variabilita modelu zabezpečená prostredníctvom sklápateľných sedadiel a cestujúci majú k dispozícii šesťsto- až tisícsedemstolitrový batožinový priestor.

Luxus by Hyundai:

Kožené čalúnenie, automatická prevodovka, audiosústava Infinity, imitácia hliníkových obkladov a ostrejšie modré podsvietenie prezrádzajú kórejskú predstavu o imidži. Vzhľadom na označenie ix55 je zoznam nemeckých konkurentov jasný. V porovnaní s nimi však kvalita plastov či celkové spracovanie interiéru predsa len trocha zaostáva. Na druhej strane vám maximálny komfort i veľkorysý vnútorný priestor ponúka za neporovnateľne menej peňazí. Európsky vkus: Úspech na európskom trhu je priamo závislý od použitia dieselovej alternatívy. Pod kapotou prémiového SUV nájdeme trojlitrový šesť-valec skombinovaný s inteligentnou automatickou prevodovkou, ktorý si v priemere vypýta desať litrov v meste, mimo neho o liter menej. Prevodovka je dobrá, len by nemusela toľko rozmýšľať, napríklad pri kickdowne.

Podvozok je komfortný:

Ale to je práve vlastnosť, pre ktorú sa automobily typu SUV kupujú, riadenie je naladené presne a pohon 4 x 4 je aktívny. Za normálnych okolností sú poháňané predné kolesá, v prípade prešmykovania predných kolies elektromagnetická spojka zapája do hry aj zadné kolesá. Tie však nikdy nedostanú viac ako päťdesiat percent krútiaceho momentu. Prostredníctvom tlačidla síce možno tento pomer pohonu nastaviť na 50 : 50, pri prekročení hranice štyridsať kilometrov za hodinu sa funkcia automaticky deaktivuje.

Hyundai ix55 je brat Santa Fé:

Má s ním spoločnú podlahovú plošinu, je dlhší o šestnásť centimet-rov a celkové pocity za volantom sú veľmi podobné. Argumenty za kúpu modelu ix55 tak hľadajte vo svojich osobných preferenciách. Ak chcete viac priestoru, silnejší motor, kožený luxus. Jednoducho ak túžite odmeniť sám seba a chcete, aby o tom vedeli aj vaši susedia.

Facebook Comments