Lamborghini patrí bez akýchkoľvek pochýb do kategórie superlatívov. Chlapci, chlapi, muži i starci o ňom snívajú. O neutíchajúci záujem publika sa navyše starajú manažéri automobilky s typickým talianskym humorom. Prakticky kedykoľvek si človek myslí, že sa už ďalej ísť nedá, predstavia nový model s jasným poslaním. Nanovo definovať limity superšportov. Posledným príspevkom je ultimatívna verzia SV.

Skratka SV, čiže Super Veloce je mimoriadne prozaická:

Jedine talianska výslovnosť z neho robí niečo výnimočné. Preložené znamená super rýchly. To musí byť žart, veď bolo snáď Murciélago doteraz pomalé? Alebo je to len marketingová hračka s jasným cieľom nasrať doterajších majiteľov?
Mimochodom, skratka SV sa prvý raz objavila na modeli Diablo už v roku 1995. Predstavilo sa s pohonom zadnej nápravy a jeho prejav na ceste bol skutočne diabolský!

Murciélago LP 670-4 SV sa chystá zožrať všetko!

Asfalt musí nové Murciélago roztrhať, súperov prekonať a rušnú ulicu ohlušiť revom dvanásťvalca, ktorý sa v žiadnom prípade nechystá krotiť. Práve naopak. Verzia SV bude patriť medzi najhlučnejšie.Dizajn Murciélaga síce ostal zachovaný, no od jeho súrodencov sa odlišuje masívnym, a priznajme si, že riadne nechutným, prítlačným krídlom. Karbónovú ideu odľahčovania si privlastnili niektoré diely karosérie ako napríklad veko motora či predná kapota, predný spojler a aj zadný difúzor. Murciélago po tejto kúre váži o rovných sto kilogramov menej. Samozrejme, ak chcete všetky tieto efekty umocniť, zvolíte ostrú žltú farbu karosérie.

Keď najmenej znamená najviac.

Princíp hmotnostného minimalizmu aplikuje aj interiér. Škrupinové sedadlá čalúnené Alcantarou, karbónový stredný tunel a absolútne minimum potrebné na naštartovanie zemetrasenia za chrbtom vodiča. S tým môže rátať vodič. O zvýraznenie tmavých línií sa stará žlté prešívanie detailov a kožených spojov. Stavil by som sa, že zrejme aj niť bude tenšia ako zvyčajne, SV predsa musí byť pekelne rýchle!

Plus dvadsať koní, mínus pol sekundy a maximálka vyše tristo.

Zrejme ani netreba písať viac. Šesťapollitrový dvanásťvalec produkuje rovných šesťstosedemdesiat koní pri extrémne vysokých otáčkach presahujúcich osemtisíc! S monumentálnym výkonom sa trápi šesťstupňová automatizovaná prevodovka E-gear. Krútiaci moment rozdeľuje prevodovka na všetky štyri kolesá. Silu motora dokumentuje aj nutnosť použitia oboch diferenciálov s obmedzenou svornosťou, inak by ste sadu gúm kupovali zrejme po každom ostrom štarte.

Perličkou je možnosť voľby prevodovky.

Ak milujete leštenú hliníkovú kulisu Lamborghini, šesťstupňový manuál nájdete na zozname príplatkového vybavenia. Rovnako zaujímavou informáciou je aj fakt, že tento prvok si objednávajú najmä Američania, ktorí inak milujú automaty.

Pozemná astrológia za volantom.

Uznajte, zrýchlenie z nuly na sto v priebehu troch sekúnd a maximálna rýchlosť presne tristotridsaťsedem kilometrov za hodinu s obrovským prítlačným krídlom sú vzhľadom na pozemnú premávku astronomické hodnoty. Vzhľadom na pružnosť motora by Murciélago SV mohli pokojne využívať aj astronauti na nácvik štartu i pristávania raketoplánu. Navyše, ak si za spomínané nadrozmerné krídlo nepriplatíte, môžete s „menším“ dosiahnuť o päť kilometrov za hodinu viac. O negatívne preťaženie pri brzdení sa starajú takmer štyridsaťcenti-metrové karbónové keramické kotúče.

Jediným stabilizačným systémom je anjel strážny!

To je na celom Lamborghini Murciélagu LP-670-4 SV to najkrajšie. Počas jazdy, počas zrýchľovania, počas brzdenia, v zákrutách i na rovinkách rev motora hovorí jasnou rečou. Ja ťa zabijem, ja ťa zabijem. A jedno je isté. Ak nie ste supervodič a jazdíte s Lambom na hranici fyzikálnych možností, ono vás určite zabije. Ale zoberte to z lepšej stránky. Život pociťujete najintenzívnejšie práve vtedy, keď ste milimetre od istej smrti!

Facebook Comments